UGent Alumnireis Oeganda

Oeganda
Organizer
UGent international alumni coordinator

Sportieve fietsreis door Oeganda voor alumni

Onze sportieve UGent-alumni zijn welkom in februari 2025 om deel te nemen aan een avontuurlijke fietstocht door Oeganda!

Deze fietstocht wordt georganiseerd in samenwerking met Vélo Afrique. Tegelijkertijd steunen en bezoeken de deelnemers het project 'Kampala Head Trauma Awareness and 3D printing Cranioplasty for Skull Defect' - dat instaat voor de aankoop van 3D printers, die ingezet worden voor het vervaardigen van schedelprothesen bij patiënten met traumatische hersenletsels. Daarnaast worden er in het kader van dit project ook initiatieven genomen voor letselpreventie (het nut van het dragen van een helm!).

Dit project wordt uitgevoerd aan het universitair ziekenhuis van de Makerere University door Prof. Moses Galukande en Dr. Hervé Monka Lekuya in nauwe samenwerking met Prof. Edward Baert (UZ/UGent). Deelnemers zullen onder begeleiding van de leidinggevenden het project kunnen bezoeken. Ook een ontmoeting in Kampala met UGent-rector Rik Van de Walle en lokale alumni staat mogelijks op het programma (wordt nog bevestigd).