Happening 'Literatuur en dekolonisatie: een reeks gespreksavonden'

20-10-2021

Hoe kunnen we de literatuurstudie dekoloniseren? Dat vraagt de UGent zich dit najaar af in de zesdelige reeks ‘Literatuur en dekolonisatie’.

In co-curatie met Warda El-Kaddouri en Sibo Rugwiza Kanobana organiseren de Humanities Academie en de vakgroep Letterkunde diepgaande gesprekken over dekolonisatie met schrijvers, filosofen, journalisten en bibliothecarissen op verschillende locaties in de Gentse binnenstad. Doel is om experten van buiten de universiteit aan het woord te laten om zo tot een aantal actiepunten te komen voor de dekolonisatie van de opleiding Letterkunde.

Gloria Wekker gaat onder meer in gesprek met de studenten FLW en verder komen ook toonaangevende stemmen als Karin Amatmoekrim en Gia Abrassart aan het woord.

Het volledige programma van de reeks is te vinden op de website van de Humanities Academie. Tickets zijn ook daar verkrijgbaar.

Met dank aan onze partners: deBuren, de Nederlandse ambassade, NTGent, Poëziecentrum, Amsab, Africa Platform, De Krook, KASK, GUM, Deko FLW, Avansa en het Human Rights Research Network.

Info: https://humanitiesacademie.ugent.be/programma/cultuur/2021-2022-lez008-literatuur-en-dekolonisatie