Online Hommage Lilyan Kesteloot

25-06-2021

Met genoegen delen we u mee dat de Koninklijke Academie voor Overzeese Wetenschappen (KAOW) op vrijdag 25 juni 2021 een online eerbetoon aan Professor Lilyan Kesteloot organiseert op voorstel van Professor Kathleen Gyssels van de Universiteit Antwerpen en lid van de Klasse voor Menswetenschappen van de KAOW.

Lilyan Kesteloot (1931-2018) was een prominente figuur in de studie en de geschiedenis van de Afrikaanse en Frans-Caribische literatuur. Zij heeft een opmerkelijke impact en invloed gehad op generaties professoren, academici, lezers en kunstenaars van de Afrikaanse diaspora over de hele wereld.
In bijlage vindt U een korte beschrijving van het leven en het werk van Lilyan Kesteloot.

Gelieve uw inschrijving vóór 21 juni 2021 te bevestigen via de link www.hommage-kesteloot.org