Launch Short Stay Research Fellowships 2023/Appel à candidatures - Bourses pour courts séjours de recherche 2023

When
01-10-2023 at 22:30
Africa Platform of Ghent University Association

Short Stay Research Fellowships

The Africa Platform fellowships are aimed at postdoctoral researchers (junior or senior lecturers & professors) who are affiliated with an African higher education or research institution. A bilateral agreement or MoU needs to be in place between Ghent University and the African institution.

The fellowships consist of a grant of € 1000 + flight ticket for a minimum stay of two weeks at UGent, which is meant to cover (or contribute towards) travel and accommodation costs and living expenses. The visiting scholars will be given an office space and access to facilities (such as the library) as a Ghent University visiting scholar.

The fellowships can be taken up at any time in 2024. Awardees are expected to be present at Ghent University and to take part in the academic activities of the research unit. Visiting scholars will give at least one lecture or seminar to fellow researchers and students. For this reason, awardees are required to have an excellent command of English or French.

Five fellowships will be awarded in 2023.

More information

Bourses pour courts séjours de recherche

Les bourses de la Plateforme Afrique sont destinées à des chercheurs postdoctoraux (chargés de cours juniors ou seniors et professeurs) qui sont rattachés à une institution africaine d’enseignement ou de recherche. Un accord bilatéral/MoU doit être mis en place entre l’Université de Gand et l’institution africaine.

Les bourses consistent en une subvention de 1 000 € + un billet d'avion aller-retour, pour un séjour minimum de deux semaines à l'Université de Gand, destinée à couvrir (ou contribuer à) les frais de voyage et d'hébergement et les frais de subsistance. Les chercheurs invités disposeront d’un espace de travail et d’un accès aux infrastructures (telles que la bibliothèque) en tant que chercheurs invités à l’Université de Gand.

Les bourses peuvent être validées à tout moment en 2024. Les lauréats sont censés être présents à l’Université de Gand et participer aux activités académiques de leur unité de recherche. Les chercheurs invités donneront au minimum une conférence ou un séminaire à leurs collègues chercheurs et étudiants. Pour cette raison, il est nécessaire que les lauréats possèdent une excellente connaissance de l’anglais ou du français.

Cinq bourses seront octroyées en 2023.

Plus d'information